Σοβαρή ανησυχία προκαλούν οι πληροφορίες για εκρήξεις και στρατιωτικά επεισόδια που σημειώθηκαν αργά το βράδυ της Πέμπτης κοντά στα στρατηγικής σημασίας Στενά του Ορμούζ, στην περιοχή του Μπαντάρ Αμπάς και του νησιού Κεσμ στο νότιο Ιράν.
Κάτοικοι των περιοχών ανέφεραν ότι άκουσαν διαδοχικές εκρήξεις περίπου στις 21:40 ώρα Ελλάδας, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα ενεργοποιήθηκαν συστήματα αεράμυνας τόσο στην ευρύτερη περιοχή του Μπαντάρ Αμπάς όσο και στη δυτική Τεχεράνη.
Σύμφωνα με το Fox News, αμερικανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν πλήγματα σε δύο σημεία: στην προκυμαία Μπαχμάν του νησιού Κεσμ και κοντά στο λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς. Ωστόσο, Αμερικανός αξιωματούχος φέρεται να διευκρίνισε ότι το περιστατικό «δεν σημαίνει επανέναρξη του πολέμου ούτε κατάρρευση της εκεχειρίας».
Αντικρουόμενες πληροφορίες από το Ιράν
Τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης παρουσίασαν διαφορετικές εκδοχές για όσα συνέβησαν.
Το πρακτορείο Tasnim, που συνδέεται με τους Φρουρούς της Επανάστασης, υποστήριξε ότι οι εκρήξεις προκλήθηκαν από την ενεργοποίηση της αεράμυνας απέναντι σε δύο drones.
Από την άλλη πλευρά, το πρακτορείο Fars ανέφερε ότι σημειώθηκε «ανταλλαγή πυρών μεταξύ ιρανικών ενόπλων δυνάμεων και του εχθρού» κοντά στα Στενά του Ορμούζ.
Παράλληλα, κρατικά ιρανικά μέσα μετέδωσαν ότι είχε προηγηθεί επίθεση αμερικανικών δυνάμεων σε ιρανικό πετρελαιοφόρο, χωρίς ωστόσο να δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες.
Πυραυλικά πλήγματα και ναυτική ένταση
Ιρανικά τηλεοπτικά δίκτυα, επικαλούμενα στρατιωτικές πηγές, ανέφεραν ότι οι Φρουροί της Επανάστασης εκτόξευσαν πυραύλους εναντίον «εχθρικών μονάδων» στα Στενά του Ορμούζ, ως αντίποινα για την επίθεση στο δεξαμενόπλοιο.
Μάλιστα, υπήρξαν αναφορές ότι τρία αμερικανικά αντιτορπιλικά βρέθηκαν στο στόχαστρο ιρανικών πυρών, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ανεξάρτητη επιβεβαίωση από αμερικανικές ή διεθνείς πηγές.
Εκρήξεις αναφέρθηκαν επίσης στις περιοχές Γκατσίν, Μπαντάρ Καμίρ και Σιρίκ, κατά μήκος της νότιας ακτογραμμής του Ιράν, με Ιρανούς αξιωματούχους να κάνουν λόγο για «σποραδικές επιθέσεις» και «προειδοποιητικές βολές» από ναυτικές δυνάμεις.
Φόβοι για νέα ανάφλεξη
Παρά την προσπάθεια αμερικανικών πηγών να υποβαθμίσουν το περιστατικό, η νέα ένταση επαναφέρει τους φόβους για κλιμάκωση στην πιο κρίσιμη θαλάσσια οδό μεταφοράς πετρελαίου στον κόσμο.
Τα Στενά του Ορμούζ αποτελούν σημείο ζωτικής σημασίας για τη διεθνή ναυσιπλοΐα και την παγκόσμια ενεργειακή αγορά, καθώς από εκεί διέρχεται σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου.
Μέχρι στιγμής, ούτε η Ουάσινγκτον ούτε η Τεχεράνη έχουν εκδώσει πλήρη επίσημη ανακοίνωση για το εύρος των επιχειρήσεων ή τις πιθανές απώλειες.
Κάτοικοι των περιοχών ανέφεραν ότι άκουσαν διαδοχικές εκρήξεις περίπου στις 21:40 ώρα Ελλάδας, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα ενεργοποιήθηκαν συστήματα αεράμυνας τόσο στην ευρύτερη περιοχή του Μπαντάρ Αμπάς όσο και στη δυτική Τεχεράνη.
Σύμφωνα με το Fox News, αμερικανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν πλήγματα σε δύο σημεία: στην προκυμαία Μπαχμάν του νησιού Κεσμ και κοντά στο λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς. Ωστόσο, Αμερικανός αξιωματούχος φέρεται να διευκρίνισε ότι το περιστατικό «δεν σημαίνει επανέναρξη του πολέμου ούτε κατάρρευση της εκεχειρίας».
Αντικρουόμενες πληροφορίες από το Ιράν
Τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης παρουσίασαν διαφορετικές εκδοχές για όσα συνέβησαν.
Το πρακτορείο Tasnim, που συνδέεται με τους Φρουρούς της Επανάστασης, υποστήριξε ότι οι εκρήξεις προκλήθηκαν από την ενεργοποίηση της αεράμυνας απέναντι σε δύο drones.
Από την άλλη πλευρά, το πρακτορείο Fars ανέφερε ότι σημειώθηκε «ανταλλαγή πυρών μεταξύ ιρανικών ενόπλων δυνάμεων και του εχθρού» κοντά στα Στενά του Ορμούζ.
Παράλληλα, κρατικά ιρανικά μέσα μετέδωσαν ότι είχε προηγηθεί επίθεση αμερικανικών δυνάμεων σε ιρανικό πετρελαιοφόρο, χωρίς ωστόσο να δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες.
Πυραυλικά πλήγματα και ναυτική ένταση
Ιρανικά τηλεοπτικά δίκτυα, επικαλούμενα στρατιωτικές πηγές, ανέφεραν ότι οι Φρουροί της Επανάστασης εκτόξευσαν πυραύλους εναντίον «εχθρικών μονάδων» στα Στενά του Ορμούζ, ως αντίποινα για την επίθεση στο δεξαμενόπλοιο.
Μάλιστα, υπήρξαν αναφορές ότι τρία αμερικανικά αντιτορπιλικά βρέθηκαν στο στόχαστρο ιρανικών πυρών, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ανεξάρτητη επιβεβαίωση από αμερικανικές ή διεθνείς πηγές.
Εκρήξεις αναφέρθηκαν επίσης στις περιοχές Γκατσίν, Μπαντάρ Καμίρ και Σιρίκ, κατά μήκος της νότιας ακτογραμμής του Ιράν, με Ιρανούς αξιωματούχους να κάνουν λόγο για «σποραδικές επιθέσεις» και «προειδοποιητικές βολές» από ναυτικές δυνάμεις.
Φόβοι για νέα ανάφλεξη
Παρά την προσπάθεια αμερικανικών πηγών να υποβαθμίσουν το περιστατικό, η νέα ένταση επαναφέρει τους φόβους για κλιμάκωση στην πιο κρίσιμη θαλάσσια οδό μεταφοράς πετρελαίου στον κόσμο.
Τα Στενά του Ορμούζ αποτελούν σημείο ζωτικής σημασίας για τη διεθνή ναυσιπλοΐα και την παγκόσμια ενεργειακή αγορά, καθώς από εκεί διέρχεται σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου.
Μέχρι στιγμής, ούτε η Ουάσινγκτον ούτε η Τεχεράνη έχουν εκδώσει πλήρη επίσημη ανακοίνωση για το εύρος των επιχειρήσεων ή τις πιθανές απώλειες.
Antiaircraft fire seen over Iran’s capital, Tehran, a few moments ago. pic.twitter.com/wasn4eKTWs
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) May 7, 2026
.jpg)

Σχόλια